Beszéljünk a tudásbázisról!

Fél évvel ezelőtt volt egy víziónk - szerettünk volna létrehozni egy strukturált és könnyen kereshető tudásbázist a magyarországi “airbnb közösségnek”. Közösséginek terveztük, mivel egyedül sem időnk, sem energiánk nincs minden témát megírni és minden információnak utánajárni. Ugyanakkor szükségét éreztük annak is, hogy a nem egyértelmű kérdésekben (például: milyen gyakran kell TFH-t fizetni) kialakuljon egy egységes “iparági best-practice”.

Sajnos az elmúlt fél év során be kellett látnunk, hogy a korábbi weboldal nem volt maradéktalanul alkalmas erre a feladatra. A következő problémákat láttuk:

  • Kicsit szét voltak aprózva a cikkek, ezért nehéz volt egyben átlátni nagyobb témákat. A jövőben megpróbálunk kevesebb kategóriával, viszont több címkével dolgozni (erről még írunk alább).
  • Nem tudjuk, hogy pontosan miért nem születtek új cikkek, de azt gyanítjuk, hogy az elküldöd emailen → átolvassuk → kirakjuk túl lassú és nehézkes módszernek bizonyult.
  • Bár jött pár javaslat a meglévő cikkekkel kapcsolatban, közel sem elég ahhoz, hogy a témák naprakészek maradjanak - nem alakult ki “közösségi szerkesztés”.
  • Mivel nem lehetett hozzászólni, ezért nem alakult ki párbeszéd, pedig ahogy jeleztük, nem szeretnénk egyedül megmondani a tutit. Sok objektív tény és téma van, de sok minden szubjektív, ahol egy közös párbeszéd lenne jó.
  • Mivel nem volt párbeszéd, ezért közösség sem alakult ki.

Hogy ezt orvosoljuk, a tudásbázis anyagát átköltöztetjük erre a fórumra. Milyen előnyei vannak ennek a platformnak?

  • Mindenhez egyszerűen hozzá lehet szólni - hiszen ez egy fórum motor.
  • A tudásbázis cikkei “wiki” postok. Ez azt jelenti, hogy a cikkeket minden aktív tag tudja szerkeszteni, és a szerkesztési előzmények is nyilvánosak mindenki számára. Az aktív tag státuszt a rendszer automatikusan osztja mindenkinek, aki regisztrál és hozzászól a témákban.
  • Bárki egyszerűen létrehozhat új tudásbázis cikket - hiszen minden cikk egy sima fórum-téma első hozzászólása. A cikk a tudásbázisban csak jóváhagyást követően jelenik meg, hogy elkerüljük a duplikációkat és minden megfelelően legyen kategorizálva és tagelve, de a “témagazda” automatikusan a cikk írója lesz.
  • A cikkekbe egyszerűen lehet képeket illetve szavazásokat beilleszteni, így például azokban a cikkekben, ahol megbízható szakembereket gyűjtünk össze, a közösség egyszerűen szavazhat, így látszik, kit hányan ajánlanak.
  • A cikkekhez címkék is adhatók, ezek a címkék pedig a kategóriákon átívelve is összekötik a cikkeket. Például könnyű kikeresni az összes adózással foglalkozó tudásbázis cikket, legyenek azok a szállásadó leszek! vagy az üzemelési kötelezettségek kategóriában.
  • A közösségi tudáson kívül lehetőség van a megfelelő kategóriában hirdetéseket feladni vagy éppen segítséget kérni. Aki segítséget kért, az megjelölheti a hozzászólások közül azt, ami számára a megoldást jelentette, ez pedig a későbbiekben azonnal megjelenik a kérdése alatt. Így ha valaki később ugyanarra a kérdésre keres választ, akkor egyetlen kereséssel a kérdés mellett a választ is egyből elolvashatja.
  • Lehetőség van bizonyos témákra vagy akár bizonyos címkékre feliratkozni és beállítani, hogy azokról milyen formában és milyen gyakorisággal értesítsen a rendszer. Például egy adózási szakember feliratkozhat az összes adozas címkével rendelkező témára.

A fentiek alapján valószínűleg nem véletlen, hogy a fórummotor szlogenje a “civilizált társalgás”. Ha szeretnél olvasni a motor főbb funkcióiról, akkor itt egy angol nyelvű new user guide. :rescue_worker_helmet:

Hogy “berúgjuk a közösséget”, van egy egyszerű kérdésünk: :point_right: írjátok meg a véleményetek a tudásbázisról. Milyen témákról kellene még írni? Milyen funkciót szeretnétek látni a fórumban? Mit csinálunk jól/rosszul?

forum