Építményadó bejelentkezés

E-ügyintézés

A legtöbb helyen már intézhető a bejelentkezés elektronikusan is.
Az e-bejelentkezés részletes leírása itt: Építményadó elektronikus bejelentkezés
Alább a személyes bejelentkezés ügymenete olvasható.

V. kerület

Hol és mikor intézd?

Az építményadóra az engedély kiadását követő év január 1–15. között lehet bejelentkezni a Pénzügyi Osztály Erzsébet tér 5. szám alatt található 3. emeleti irodájában.

Mi kell hozzá?

  • A bejelentkező nyomtatványt az irodában is odaadják, de online is letölthető a fentebb linkelt oldal letölthető dokumentumok szekciójából. A bejelentkező nyomtatványok közül a Főlapot és egy B lapot kell leadni.
  • Ha a lakás nem egyetlen személy 1/1 arányú tulajdonában áll, akkor szükséges a többi tulaj vagy haszonélvező hozzájáruló nyilatkozata is a bejelentkezéskor. Hozzájárulás mintát itt találsz.
  • Amennyiben nem tulajdonos vagy haszonélvező adja le a dokumentumokat, akkor szükség lesz egy meghatalmazásra. Meghatalmazás mintát itt találsz.

VI. kerület

Hol és mikor intézd?

Az építményadóra az engedély kiadását követően lehet bejelentkezni egészen a következő év január 15-ig, mivel az adókötelezettség csak az engedély kiadását követő évben keletkezik. A bejelentkezést az Adóügyi Osztály Eötvös utca 3. szám alatt található 3. emeleti irodájában lehet megtenni.

Mi kell hozzá?

  • A bejelentkező nyomtatványok közül a Főlapot és egy B lapot kell leadni, melyek elérhetőek innen.
  • Ha a lakás nem egyetlen személy 1/1 arányú tulajdonában áll, akkor szükséges a többi tulaj vagy haszonélvező hozzájáruló nyilatkozata is a bejelentkezéskor. Hozzájárulás mintát itt találsz.
  • Amennyiben nem tulajdonos vagy haszonélvező adja le a dokumentumokat, akkor szükség lesz egy meghatalmazásra. Meghatalmazás mintát itt találsz.

VII. kerület

Hol és mikor intézd?

Az építményadóra az engedély kiadását követő év január 1–15. között lehet bejelentkezni a Pénzügyi Iroda Adócsoportjánál az Erzsébet krt. 6. szám alatt, közvetlenül az Önkormányzat főbejárata mellett jobbra található irodában.

Mi kell hozzá?

  • A bejelentkező nyomtatványt az irodában is odaadják, de online is letölthető innen. A bejelentkező nyomtatványok közül a Főlapot és egy B lapot kell leadni.
  • Ha a lakás nem egyetlen személy 1/1 arányú tulajdonában áll, akkor szükséges a többi tulaj vagy haszonélvező hozzájáruló nyilatkozata is a bejelentkezéskor. Hozzájárulás mintát itt találsz.
  • Amennyiben nem tulajdonos vagy haszonélvező adja le a dokumentumokat, akkor szükség lesz egy meghatalmazásra. Meghatalmazás mintát itt találsz.

VIII. kerület

A 8. kerületben 2019-ig kommunális adót kellett fizetni és erre kellett bejelentkezni, de 2020-tól ezt felváltotta az építményadó.

Hol és mikor intézd?

Az építményadóra az engedély kiadását követő év január 1–15. között lehet bejelentkezni a Pénzügyi Ügyosztály Adóügyi Irodájának Baross utca 63–67. 2. emelet 204-es szobájában.

Mi kell hozzá?

  • A bejelentkező nyomtatványt az irodában is odaadják, de online is letölthető innen. A bejelentkező nyomtatványok közül a Főlapot és egy B lapot kell leadni.
  • Ha a lakás nem egyetlen személy 1/1 arányú tulajdonában áll, akkor szükséges a többi tulaj vagy haszonélvező hozzájáruló nyilatkozata is a bejelentkezéskor. Hozzájárulás mintát itt találsz.
  • Amennyiben nem tulajdonos vagy haszonélvező adja le a dokumentumokat, akkor szükség lesz egy meghatalmazásra. Meghatalmazás mintát itt találsz.

Bármely más kerület, vagy Budapesten kívül

Hol és mikor intézd?

Nincs teljesen egységes gyakorlat, de a legtöbb helyen van építményadó és be kell rá jelentkezni. Az építményadóra egyes helyeken az engedély kiadását követően bármikor be lehet jelentkezni egészen a következő év január 15-ig, mivel az adókötelezettség csak az engedély kiadását követő évben keletkezik. Más helyeken bejelentkezni csak a bejelentést követő év január 1-15-e közt lehet.

A bejelentkezést szinte mindig ugyanott lehet megtenni ahol az ifa-ra bejelentkeztél.

Mi kell hozzá?

  • A bejelentkező nyomtatványt az irodában is odaadják, de sokszor online is letölthető az Önkormányzat honlapjáról.
  • Ha a lakás nem egyetlen személy 1/1 arányú tulajdonában áll, akkor szükséges a többi tulaj vagy haszonélvező hozzájáruló nyilatkozata is a bejelentkezéskor. Hozzájárulás mintát itt találsz.
  • Amennyiben nem tulajdonos vagy haszonélvező adja le a dokumentumokat, akkor szükség lesz egy meghatalmazásra. Meghatalmazás mintát itt találsz.