IFA bejelentkezés

E-ügyintézés

A legtöbb helyen már intézhető a bejelentkezés elektronikusan is.
Az e-bejelentkezés részletes leírása itt: Idegenforgalmi adó elektronikus bejelentkezés
Alább a személyes bejelentkezés ügymenete olvasható.

V. kerület

Hol intézd?

A Pénzügyi Osztály Erzsébet tér 5. szám alatt található 3. emelet 306-ban lévő irodájában lehet intézni.

Mi kell hozzá?

  • Az irodában adnak majd egy nyomtatványt, amit ki kell tölteni.
  • El fogják kérni az Ipari és Kereskedelmi Osztály által kiállított engedélyt (így az ifa bejelentkezést csak az engedély átvétele után lehet intézni, ám a tevékenységet már elkezdhetjük az engedély leadás után és az ifa-ra visszamenőleg is be lehet jelentkezni).
  • Amennyiben nem tulajdonos vagy haszonélvező adja le a dokumentumokat, akkor szükség lesz egy meghatalmazásra. Meghatalmazás mintát itt találsz.
  • Vinni kell egy bármely papír-írószer boltban kapható vendégkönyvet, amit a bejelentkezéskor hitelesíttetni kell. Ha a vendégkönyv betelt vissza kell vinni lezáratni és hitelesíttetni egy újat.

További teendő?

A bejelentkezés végeztével kapni fogsz egy önkormányzati azonosító számot (jellemzően 5 vagy 6 jegyű), amit majd használni kell az ifa fizetéskor (közleményben), ezzel fogja tudni az Önkormányzat beazonosítani a teljesített fizetéseket.

VI. kerület

Miután kézhez kaptad az engedélyt 15 napon belül be kell jelentkezni az ifa-ra.

Hol intézd?

Érdemes ezt az Adóügyi Osztályon intézni, az Eötvös utca 3. szám alatt található 3. emelet 317-ben lévő irodában, de természetesen az Ügyfélszolgálaton is átveszik a bejelentkezést (az Önkormányzat épületével szemben található az Eötvös utca 4. szám alatt).

Mi kell hozzá?

  • Egy adatlap, ami letölthető innen.
  • Amennyiben nem tulajdonos vagy haszonélvező adja le a dokumentumokat, akkor szükség lesz egy meghatalmazásra. Meghatalmazás mintát itt találsz.

További teendő?

A bejelentkezés után generálni fognak neked egy önkormányzati azonosító számot (jellemzően 5 vagy 6 jegyű), amit majd használni kell az ifa fizetéskor (közleményben), ezzel fogja tudni az Önkormányzat beazonosítani a teljesített fizetéseket. Ezt az azonosítót telefonon is meg lehet érdeklődni a bejelentkezést követően.

Vendégkönyv

A 6. kerületben nincs hivatalos vendégkönyv, itt az Önkormányzat honlapjáról tölthető le egy táblázat, melyet használni kell a vendégek nyilvántartására. A táblázat itt érhető el.

VII. kerület

Hol intézd?

Ha az Ügyfélszolgálaton leadtad az engedélykérelmet kapni fogsz egy átvételi elismervényt. Ezzel az elismervénnyel átmehetsz az Adócsoporthoz bejelentkezni ifára. A Pénzügyi Iroda Adócsoportja az Erzsébet krt. 6. szám alatt található, közvetlenül az Önkormányzat főbejárata mellett jobbra lévő irodában.

Mi kell hozzá?

  • Az irodában adnak majd egy nyomtatványt amit ki kell tölteni.
  • El fogják kérni az átvételi elismervényt
  • Amennyiben nem tulajdonos, vagy haszonélvező adja le a dokumentumokat, akkor szükség lesz egy meghatalmazásra. Meghatalmazás mintát itt találsz.

További teendő?

A bejelentkezés végeztével kapni fogsz egy önkormányzati azonosító számot (jellemzően 5 vagy 6 jegyű), amit majd használni kell az ifa fizetéskor (közleményben), ezzel fogja tudni az Önkormányzat beazonosítani a teljesített fizetéseket.

Vendégkönyv

Szintén adnak egy hitelesített vendégkönyvet, amibe majd a vendégek adatait kell vezetni (szóval más kerületekkel ellentétben itt nem kell vinni hitelesíttetni vendégkönyvet, hanem az Önkormányzat adja). Ha a vendégkönyv betelt vissza kell vinni és kérni kell egy újat.

VIII. kerület

Miután kézhez kaptad az engedélyt 15 napon belül be kell jelentkezned az ifa-ra.

Hol intézd?

A Pénzügyi Ügyosztály Adóügyi Irodájának Baross utca 63–67. 2. emelet 204-es szobájában.

Mi kell hozzá?

  • Egy adatlap, ami letölthető innen.
  • Amennyiben nem tulajdonos vagy haszonélvező adja le a dokumentumokat, akkor szükség lesz egy meghatalmazásra. Meghatalmazás mintát itt találsz.
  • Az üzemelési engedélyt be kell tudni mutatni.
  • Vinni kell egy bármely papír-írószer boltban kapható vendégkönyvet, amit a bejelentkezéskor hitelesíttetni kell. Ha a vendégkönyv betelt vissza kell vinni lezáratni és hitelesíttetni egy újat.

További teendő?

A bejelentkezéskor kapni fogsz egy önkormányzati azonosító számot (jellemzően 5 vagy 6 jegyű), amit majd használni kell az ifa fizetéskor (közleményben), ezzel fogja tudni az Önkormányzat beazonosítani a teljesített fizetéseket.

Bármely más kerület, vagy Budapesten kívül

Van ahol az engedély leadása után azonnal be lehet jelentkezni a ifa-ra, de van ahol csak az engedély megérkezése után lehet ezt megtenni.

Hol intézd?

Leggyakrabban az Adó, Pénzügyi, Gazdálkodási részlegekhez, vagy ezeknek valamilyen kombinációjához tartozik az ügy.

Mi kell hozzá?

  • Egy adatlap, ami sok esetben letölthető az Önkormányzat honlapjáról, de ha bemész az Önkormányzathoz, akkor egész biztosan adnak nyomtatványt.
  • Amennyiben nem tulajdonos vagy haszonélvező adja le a dokumentumokat, akkor szükség lesz egy meghatalmazásra. Meghatalmazás mintát itt találsz.
  • Legtöbbször be kell tudni mutatni a korábban kiváltott üzemelési engedélyt.

További teendő?

A bejelentkezés után a legtöbb esetben generálni fognak neked egy önkormányzati azonosító számot (jellemzően 5 vagy 6 jegyű), amit majd használni kell az ifa fizetéskor (közleményben), ezzel fogja tudni az Önkormányzat beazonosítani a teljesített fizetéseket.

Vendégkönyv

Ez teljesen változik Önkormányzatonként, de jellemzően kérik, hogy az ifa bejelentkezéskor vigyél egyet magaddal (bármely papír-írószer boltban kapható), amit ott hitelesítenek.