E-ügyintézés
A legtöbb helyen már intézhető a bejelentkezés elektronikusan is.
Az e-bejelentkezés részletes leírása itt: Idegenforgalmi adó elektronikus bejelentkezés
Alább a személyes bejelentkezés ügymenete olvasható.
V. kerület
Hol intézd?
A Pénzügyi Osztály Erzsébet tér 5. szám alatt található 3. emelet 306-ban lévő irodájában lehet intézni.
Mi kell hozzá?
- Az irodában adnak majd egy nyomtatványt, amit ki kell tölteni.
- El fogják kérni az Ipari és Kereskedelmi Osztály által kiállított engedélyt (így az ifa bejelentkezést csak az engedély átvétele után lehet intézni, ám a tevékenységet már elkezdhetjük az engedély leadás után és az ifa-ra visszamenőleg is be lehet jelentkezni).
- Amennyiben nem tulajdonos vagy haszonélvező adja le a dokumentumokat, akkor szükség lesz egy meghatalmazásra. Meghatalmazás mintát itt találsz.
- Vinni kell egy bármely papír-írószer boltban kapható vendégkönyvet, amit a bejelentkezéskor hitelesíttetni kell. Ha a vendégkönyv betelt vissza kell vinni lezáratni és hitelesíttetni egy újat.
További teendő?
A bejelentkezés végeztével kapni fogsz egy önkormányzati azonosító számot (jellemzően 5 vagy 6 jegyű), amit majd használni kell az ifa fizetéskor (közleményben), ezzel fogja tudni az Önkormányzat beazonosítani a teljesített fizetéseket.
VI. kerület
Miután kézhez kaptad az engedélyt 15 napon belül be kell jelentkezni az ifa-ra.
Hol intézd?
Érdemes ezt az Adóügyi Osztályon intézni, az Eötvös utca 3. szám alatt található 3. emelet 317-ben lévő irodában, de természetesen az Ügyfélszolgálaton is átveszik a bejelentkezést (az Önkormányzat épületével szemben található az Eötvös utca 4. szám alatt).
Mi kell hozzá?
- Egy adatlap, ami letölthető innen.
- Amennyiben nem tulajdonos vagy haszonélvező adja le a dokumentumokat, akkor szükség lesz egy meghatalmazásra. Meghatalmazás mintát itt találsz.
További teendő?
A bejelentkezés után generálni fognak neked egy önkormányzati azonosító számot (jellemzően 5 vagy 6 jegyű), amit majd használni kell az ifa fizetéskor (közleményben), ezzel fogja tudni az Önkormányzat beazonosítani a teljesített fizetéseket. Ezt az azonosítót telefonon is meg lehet érdeklődni a bejelentkezést követően.
Vendégkönyv
A 6. kerületben nincs hivatalos vendégkönyv, itt az Önkormányzat honlapjáról tölthető le egy táblázat, melyet használni kell a vendégek nyilvántartására. A táblázat itt érhető el.
VII. kerület
Hol intézd?
Ha az Ügyfélszolgálaton leadtad az engedélykérelmet kapni fogsz egy átvételi elismervényt. Ezzel az elismervénnyel átmehetsz az Adócsoporthoz bejelentkezni ifára. A Pénzügyi Iroda Adócsoportja az Erzsébet krt. 6. szám alatt található, közvetlenül az Önkormányzat főbejárata mellett jobbra lévő irodában.
Mi kell hozzá?
- Az irodában adnak majd egy nyomtatványt amit ki kell tölteni.
- El fogják kérni az átvételi elismervényt
- Amennyiben nem tulajdonos, vagy haszonélvező adja le a dokumentumokat, akkor szükség lesz egy meghatalmazásra. Meghatalmazás mintát itt találsz.
További teendő?
A bejelentkezés végeztével kapni fogsz egy önkormányzati azonosító számot (jellemzően 5 vagy 6 jegyű), amit majd használni kell az ifa fizetéskor (közleményben), ezzel fogja tudni az Önkormányzat beazonosítani a teljesített fizetéseket.
Vendégkönyv
Szintén adnak egy hitelesített vendégkönyvet, amibe majd a vendégek adatait kell vezetni (szóval más kerületekkel ellentétben itt nem kell vinni hitelesíttetni vendégkönyvet, hanem az Önkormányzat adja). Ha a vendégkönyv betelt vissza kell vinni és kérni kell egy újat.
VIII. kerület
Miután kézhez kaptad az engedélyt 15 napon belül be kell jelentkezned az ifa-ra.
Hol intézd?
A Pénzügyi Ügyosztály Adóügyi Irodájának Baross utca 63–67. 2. emelet 204-es szobájában.
Mi kell hozzá?
- Egy adatlap, ami letölthető innen.
- Amennyiben nem tulajdonos vagy haszonélvező adja le a dokumentumokat, akkor szükség lesz egy meghatalmazásra. Meghatalmazás mintát itt találsz.
- Az üzemelési engedélyt be kell tudni mutatni.
- Vinni kell egy bármely papír-írószer boltban kapható vendégkönyvet, amit a bejelentkezéskor hitelesíttetni kell. Ha a vendégkönyv betelt vissza kell vinni lezáratni és hitelesíttetni egy újat.
További teendő?
A bejelentkezéskor kapni fogsz egy önkormányzati azonosító számot (jellemzően 5 vagy 6 jegyű), amit majd használni kell az ifa fizetéskor (közleményben), ezzel fogja tudni az Önkormányzat beazonosítani a teljesített fizetéseket.
Bármely más kerület, vagy Budapesten kívül
Van ahol az engedély leadása után azonnal be lehet jelentkezni a ifa-ra, de van ahol csak az engedély megérkezése után lehet ezt megtenni.
Hol intézd?
Leggyakrabban az Adó, Pénzügyi, Gazdálkodási részlegekhez, vagy ezeknek valamilyen kombinációjához tartozik az ügy.
Mi kell hozzá?
- Egy adatlap, ami sok esetben letölthető az Önkormányzat honlapjáról, de ha bemész az Önkormányzathoz, akkor egész biztosan adnak nyomtatványt.
- Amennyiben nem tulajdonos vagy haszonélvező adja le a dokumentumokat, akkor szükség lesz egy meghatalmazásra. Meghatalmazás mintát itt találsz.
- Legtöbbször be kell tudni mutatni a korábban kiváltott üzemelési engedélyt.
További teendő?
A bejelentkezés után a legtöbb esetben generálni fognak neked egy önkormányzati azonosító számot (jellemzően 5 vagy 6 jegyű), amit majd használni kell az ifa fizetéskor (közleményben), ezzel fogja tudni az Önkormányzat beazonosítani a teljesített fizetéseket.
Vendégkönyv
Ez teljesen változik Önkormányzatonként, de jellemzően kérik, hogy az ifa bejelentkezéskor vigyél egyet magaddal (bármely papír-írószer boltban kapható), amit ott hitelesítenek.